Zakończył się międzynarodowy projekt dla studentów GGULIVRR@Lodz2017

10 prototypów gier i aplikacji, ponad 100 godzin programowania, 40 godzin spotkań ze specjalistami z branży IT i… setki kubków wypitej kawy. Właśnie zakończył się międzynarodowy projekt dla studentów GGULIVRR@Lodz2017.

22 września zakończyła się kolejna edycja projektu GGULIVRR@Lodz. Już po raz czwarty Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ gościł 60 studentów z całej Europy, którzy blisko przez dwa tygodnie wspólnie poznawali tajniki programowania. Zadaniem uczestników GGULIVRR@Lodz2017, którzy przybyli do Łodzi z Finlandii, Irlandii, Belgii, Portugalii, Słowenii oraz Francji było stworzenie w ciągu niespełna dwóch tygodni prototypów mobilnych gier i aplikacji. Powstałe projekty promują dorobek historyczny Łodzi, jej dziedzictwo oraz potencjał kulturalny, a także ukazują nasze miasto jako ważny ośrodek akademicki, nie tylko w Polsce, ale i za granicą.

Istotą tego międzynarodowego projektu jest także podkreślenie silnych więzi między nauką i biznesem. Uczestnicy GGULIVRR@Lodz2017 mieli możliwość zainteresowania swoimi pomysłami firmy z obszaru IT, a także uzyskać wsparcie mentorów uczestniczących w wydarzeniu. Przez minione dwa tygodnie specjaliści z sektora technologicznego wspierali młodych programistów podczas tworzenia nowych aplikacji.

Udział w GGULIVRR@Lodz2017 dla studentów początkowych lat kierunków informatycznych był pierwszą okazją, aby przekonać się, jak wygląda praca software dewelopera w praktyce i zdobyć doświadczenie w projektowaniu oprogramowania poza murami uczelni. Uczestnicy poznawali m.in. technologie wykorzystywane przy tworzeniu stron WWW, a także języki programowania aplikacji natywnych, takie jak Java oraz Objective-C/Swift– zaznacza Marek Safiejko, CEO firmy technologicznej 9bits, partnera projektu i Członka Rady Biznesu Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ.

Podobnie jak w latach ubiegłych, studenci mieli niepowtarzalną okazję wspólnie pracować i czerpać wiedzę od siebie nawzajem. Zarówno polscy, jak i zagraniczni partnerzy projektu zadbali o to, aby uczestnicy zostali zapoznani z metodami ułatwiającymi pracę w zespole projektowym.

– Uczestnicy projektu zostali podzieleni na 10 zespołów. W każdej grupie, oprócz przyszłych informatyków i grafików znaleźli się również studenci zarządzania, kierunków nauczycielskich czy turyzmu. Nie mniej istotne było to, aby w każdej międzynarodowej i interdyscyplinarnej drużynie była jedna osoba z Polski, dzięki której koledzy z zagranicy mieli możliwość zapoznania się z historią Łodzi, najważniejszymi obiektami miasta oraz jego zapleczem kulturowym. Zdobycie takiej wiedzy było niezbędne, aby uczestnicy projektu mogli przygotować aplikacje nawiązujące do historii i bogactwa kulturowego naszego miasta – zaznacza dr inż. Artur Hłobaż, Uniwersytet Łódzki, koordynator projektu GGULIVRR@Lodz2017.

W czasie trwania projektu powstało łącznie 10 gier i aplikacji: Lost Lodz, BTrial, Knowledge King, Unknown, CitySnap!, TC-APP, PicTour, HOBUP, Lodz Art, CityHack!. Wszystkie stworzone projekty łączy jeden mianownik: poznawać wspólnie nieznane. Przykładowo, aplikacja. Lodz Art jest przeznaczona dla osób chcących poznać artystyczną stronę miasta. Jej użytkownik otrzymuje informacje o najbliższych muralach i miejscach związanych ze sztuką, wraz z podpowiedzią jak do nich dotrzeć. Z kolei aplikacja UNKNOWN pozwala na poznawanie nowych osób. Po zalogowaniu się użytkownik ma możliwość wyszukania innej osoby używającej aplikacji, wybierając konkretne kategorie (zainteresowania, hobby). Po „sparowaniu” nieznajomych, na ekranie telefonu pojawia się mapa ze wskaźnikiem prowadzącym do wybranej osoby, znajdującej się na terenie Łodzi.

Tegoroczna odsłona GGULIVRR@Lodz jest kontynuacją cyklicznych wydarzeń zapoczątkowanych w Porto, w 2013 roku, od 2014 r. odbywających się cyklicznie w Łodzi. Projekt od dwóch poprzednich edycji objęty jest patronem Prezydent Miasta Łodzi – Hanny Zdanowskiej oraz programu „Młodzi w Łodzi”. W tym roku uzyskał również patronat Marszałka Województwa Łódzkiego – Witolda Stępnia.

Projekt dofinansowany jest ze środków budżetu Miasta Łodzi w ramach konkursu „Łódź Akademicka”.

Źródło: Materiał prasowy Lightcape