Światowy konkurs gier w Politechnice Łódzkiej

Od soboty do poniedziałku Instytut Informatyki Politechniki Łódzkiej stanie się jednym z 45 miejsc na świecie, gdzie odbędzie się światowy konkurs game jam „Ludum Dare”.

Globalnie game jam rozpocznie się w sobotę, 18 kwietnia, o 3 rano czasu polskiego. Na Wydziale FTIMS PŁ rozpoczęcie konkursów przewidziano w sobotę o 7 rano, a finał w poniedziałek o godzinie 18.00. Miejscem akcji będzie audytorium F8 na trzecim piętrze w bud. Trzech Wydziałów.

– Ludum Dare organizowane jest już od 13 lat, ostatnio 3 razy w roku. Obecnie ma on głównie formę online, aby udział w nim mogli wziąć uczestnicy z całego świata. Lokalni organizatorzy odpowiedzialni są za zabezpieczenie technicznej strony konkursu – mówi dr inż. Dominik Szajerman z Instytutu Informatyki PŁ. – Nasi uczestnicy będą mogli skorzystać z najnowszych technologii wizualizacji oraz interakcji z użytkownikiem, który zapewnia sprzęt będący w posiadaniu wydziału FTIMS. W zakresie technologii wizualizacji są to monitory 3D działające w systemie 3D Surround z okularami migawkowymi, które dają dużo lepszą jakość wyświetlania, niż systemy pasywne używane w większości współczesnych telewizorów oraz wyświetlacze Oculus Rift dokładające do wizualizacji elementy nawigacji w świecie gry. Do dyspozycji będą wykrywające ruchy Wii Remote, Dice+ i mata taneczna. Wszystko to pozwoli uatrakcyjnić powstające w konkursie gry przy pomocy technologii, które nierzadko były obecne tylko w komercyjnych, zamkniętych produktach.

Ludum Dare to wydarzenie złożone z dwóch części odbywających się równolegle.

W 48-godzinnym konkursie „Compo” uczestnicy startują indywidualnie.

– Gry tworzone są „od zera”, a praca designera, programisty, grafika komputerowego i level-designera musi być wykonana przez jedną osobę pod presją szybko upływającego czasu. Campo pozwala wyłonić najbardziej wszechstronnego uczestnika na podstawie prototypu gry – wyjaśnia Szajerman.

Z kolei 72- godziny konkurs „Jam” jest zespołowy. Tu ważna jest współpraca w zespole, a tworzone gry są dużo bardziej rozbudowanej, niż w pierwszym przypadku.

Pod koniec czasu wszyscy uczestnicy udostępniają swoje gry. Można w nie grać i głosować na nie.

– Zwycięzcą jest ten, kto ma najlepsze oceny od innych uczestników. W ostatniej edycji powstało aż 2637 gier – mówi dr inż. Dominik Szajerman i dodaje – Dodatkową atrakcją rozgrywanego u nas konkursu będzie wykład otwierający wydarzenie wygłoszony przez Artura Ganszyńca z ATGames. Uczestnictwo zapowiedział Łukasz Spierewka, współtwórca polskiego sukcesu na Kickstarterze – gry Superhot.

Źródło: Informacje Rzecznika Prasowego Politechniki Łódzkiej