Projekt GGULIVRR@Lodz 2015

vision1

W dniach 16-26.09.2015 Uniwersytet Łódzki gościł będzie około 50 gości zagranicznych w ramach projektu GGULIVRR@Lodz 2015, organizowanym przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej. Projekt ma charakter międzynarodowy i interdyscyplinarny – pozwoli włączyć we wspólne prace naukowo-badawcze naukowców i studentów z Portugalii, Irlandii, Belgii, Finlandii i Polski. W projekcie poza Uniwersytetem Łódzkim uczestniczą następujące uczelnie: Artesis Hogeschool Antwerpen (Belgia), Centria Ammattikorkeakoulu (Finlandia), Dundalk Institute of Technology (Irlandia), ISPGaya (Portugalia).

Projekt jest kontynuacją współpracy międzynarodowej rozpoczętej zorganizowanym programem intensywnym w ramach programu Erasmus w 2013 roku w Porto (Portugalia). We wrześniu 2014 zorganizowano następne wydarzenie w Łodzi pod nazwą IP WalkAbout (GGULIVRR@Lodz 2014), kiedy to około 30 studentów z 4 krajów tworzyło gry związane z Miastem Łodzią. Wydarzenie wspierane było przez firmy informatyczne z województwa łódzkiego, takie jak: Ericpol, Mobica, AMG.NET oraz Miasto Łódź.

Podstawowym zadaniem uczestników będzie tworzenie gier na urządzenia mobilne w międzynarodowym i interdyscyplinarnym zespole projektowym. W nadchodzącej edycji tematyka gier dotyczyć będzie pomysłów związanych zarówno z historią jak i nowymi funkcjami zrewitalizowanej, najstarszej elektrowni w Łodzi – EC-1. Inspiracją dla studenckich projektów może stać się powstające tutaj Centrum Nauki i Techniki, otwierane niebawem nowoczesne, cyfrowe planetarium, czy powoływane właśnie do istnienia Narodowe Centrum Kultury Filmowej. Uczestnicy zostaną podzieleni na 6-8 zespołów projektowych, a zadaniem każdego z nich będzie stworzenie w ciągu niecałych dwóch tygodni prototypu gry związanej z EC-1. W skład zespołów wchodzić będą nie tylko studenci kierunków IT ale także turyzmu, kierunków nauczycielskich, grafiki, zarządzania, filologii. Dzięki swej różnorodności jak i nakierowaniu na produkt (gry na urządzenia mobilne) uczestnicy będą mieli możliwość rozwijania umiejętności pracy w silnie zróżnicowanym zespole projektowym i nabywania kompetencji poszukiwanych przez pracodawców takich jak umiejętność pracy w zespole, mobilność czy płynne posługiwanie się językiem angielskim.

W tym roku organizowane wydarzenie będzie wspierane przez EC1 Łódź – Miasto Kultury, Urząd Miasta Łodzi (projekt jest dofinansowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi), Łódzki Klaster Gamedev oraz firmy informatyczne z województwa łódzkiego i nie tylko, takie jak IBM, Accenture, Ericpol, Technitel. Wydarzenie uzyskało również patronaty Prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej, Rektora UŁ Włodzimierza Nykiela, Prorektor ds. współpracy z zagranicą Zofii Wysokińskiej oraz „Młodzi w Łodzi”.

Źródło: Materiał prasowy Organizatora