Miasto Łódź od 2008 roku realizuje program Młodzi w Łodzi, którego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z naszym miastem, m.in. poprzez pokazywanie im możliwości jakie oferuje Łódź zarówno w zakresie oferty edukacyjnej łódzkich uczelni,  jak i możliwości znalezienia pracy i rozwoju kariery w łódzkich firmach.

Program charakteryzuje się wyjątkowo dużą rozpoznawalnością oraz sympatią wśród młodych ludzi, aż 79% spośród osób, które słyszały o jakiejkolwiek akcji skierowanej do młodych spontanicznie wskazywało program Młodzi w Łodzi jako przykład tego typu działań. Tak wysoka rozpoznawalność programu to wynik realizacji dopasowanych do potrzeb młodych ludzi inicjatyw oraz skierowanych  bezpośrednio do nich kampanii promocyjno-informacyjnych.

Pierwsza z kampanii odbyła się w maju 2008 r. pod hasłem Żyję i pracuję po łódzku, odwołującym się do popularnego zwrotu „po ludzku”. Sens tego komunikatu nie zawiera się jedynie w pomysłowej grze słownej, ale w nadaniu mu zupełnie nowego znaczenia. Wyrażenie „po łódzku” ma określać pewien unikalny styl życia, studiowania i pracy. Chcemy, żeby był on kojarzony z  Łodzią, miastem, w którym wszystkie te elementy harmonijnie współistnieją, inspirując do rozwoju,  budowania kariery i zdobywania nowych doświadczeń. Dlatego w kampanii pokazaliśmy młode osoby, w sytuacjach rozgrywających się na styku nauki, pracy i codziennego życia. Przedstawione postacie są zadowolone z tego, co robią, z optymizmem patrzą w przyszłość, którą chcą związać ze swoim miastem, również pierwszoplanowym bohaterem tej „opowieści”. Założeniem kampanii był autentyzm, dlatego też jej twarzami nie byli wynajęci modele występujący na co dzień w reklamach, ale debiutujący przed obiektywem studenci dwóch największych łódzkich uczelni: Uniwersytetu i Politechniki.

Pierwsza kampania Młodzi w Łodzi odniosła wymierne sukcesy i odbiła się szerokim echem wśród mieszkańców naszego miasta oraz w lokalnych mediach. Mimo to nie spoczęliśmy na laurach! Na początku września 2008 r. ruszyła druga odsłona kampanii pod hasłem „Łódź przełamuje stereotypy”.  Już sama nazwa zobowiązała nas do zastosowania oryginalnych, niestereotypowych środków, po to by poprawić wizerunek miasta, głównie wśród młodych Łodzian. Nie było to zadanie łatwe. Przeszkodą są mocno zakorzenione łódzkie stereotypy, które postanowiliśmy w zdecydowany sposób przełamać. Próby pokazania Łodzi w pozytywnym świetle spotykały się często z dużym sceptycyzmem, czasami były uważane za czystą propagandę zmieniającą obraz rzeczywistości. Mając na uwadze te przeszkody postanowiliśmy zaskoczyć Łodzian, zmusić ich do zmiany myślenia, a wcześniej nawet zbulwersować… Kampania została podzielona na dwa etapy. Właściwa część została poprzedzona tygodniową akcją „teaserową”, która potwierdzała… najgorsze opinie na temat Łodzi. Wszystko po to, żeby w następnym etapie je zniwelować, używając pozytywnych skojarzeń. Wrześniowa odsłona opierała się na trzech hasłach: „Karierę w Łodzi zrobię dzięki układom… scalonym“, „Łódź mnie zawiodła… na ścieżkę kariery“, „W Łodzi moja firma tonie… w morzu zleceń“. Każde składa się z dwóch części: potwierdzającej stereotypy i drugiej zaprzeczającej.

Przez pierwszy tydzień kampanii na billboardach pojawiły się pierwsze, „negatywne” odsłony. Nic dziwnego, że wywołały  niemałe poruszenie, ale taki właśnie był ich cel! Tydzień później zaprezentowane zostały billboardy z pełnymi hasłami, które zakończyły wywołane kontrowersje i swoją treścią obalały łódzkie stereotypy. Na billboardach pojawiły się te same młode osoby, które wzięły udział w pierwszym etapie kampanii. Podobnie jak w pierwszej odsłonie chcieliśmy zachować autentyzm  – hasła odnoszą się do ich rzeczywistego życia, prawdziwych sukcesów zawodowych. Wybrane przez nas młode osoby same przełamują stereotypy potwierdzając, że Łódź to miasto perspektyw i warto w nim zostać. Outdoorom towarzyszyły spoty radiowe emitowane na antenie Radia Eska Łódź oraz specjalny spot nadawany na dworcach kolejowych Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna. Program promowały również inne niestereotypowe nośniki:  specjalnie wyprodukowany napój energetyczny z hasłem „Łódź napełnia energią” oraz czerwony Volkswagen ozdobiony logo „Młodzi w Łodzi.

Trzecia odsłona kampanii promocyjnej programu Młodzi w Łodzi ruszyła 1 maja 2009 r. pod hasłem „Wybierz Łódź”. Kampania skierowana do „młodych” nie mogła być nudna i bezbarwna, dlatego podobnie jak przy poprzedniej kampanii „Łódź przełamuje stereotypy”, również i tym razem pomysł był odrobinę kontrowersyjny. Kampania polegała na kontestacji rozmaitych negatywnych skojarzeń związanych z polityką i przeciwstawieniu im pozytywnego przesłania związanego z ofertą programu Młodzi w Łodzi. Na billboardach  i innych nośnikach reklamy zewnętrznej stylizowanych na plakaty wyborcze znaleźli się prawdziwi młodzi Łodzianie – studenci Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Łódzkiego. I tym razem operowaliśmy wieloznacznymi zabawnymi hasłami. Każdy z billboardów przedstawiał inny benefit, w każdym można było znaleźć tę samą spójną konstrukcję: na początku element negatywny kojarzony z politykami/polityką (buractwo, rozdawanie stołków, niedotrzymywanie obietnic), który został obrócony w żart i konkretny benefit programu: Mniej Stołków – Więcej Stanowisk (praktyki i staże), Mniej Buraków – Więcej Kapusty (program stypendialny) czy Mniej Kręcenia – Więcej Kina (wydarzenia kulturalne).  W kampanię włączyły się także dwie największe łódzkie uczelnie, które wykorzystały nasz pomysł kreatywny w swojej kampanii promocyjnej: Mniej Bajerów – Więcej Inżynierów (PŁ) oraz Mniej Dzienników – Więcej Indeksów (UŁ). W pojazdach MPK w Łodzi można było również spotkać tzw. handy, w zabawny sposób nawołujące do poparcia naszego programu (Kto jest za, proszę podnieść rękę i nacisnąć przycisk). Natomiast na ekranie LED na rynku Manufaktury można było zobaczyć nasz spot promocyjny.

W październiku 2009 roku odbyła się kampania outdoorowa wspierająca nabór do programów stypendialnych Młodzi w Łodzi pod hasłem „Wydasz na co chcesz”. Jak najbardziej poważna inicjatywa, została potraktowana przez autorów kampanii w nieco żartobliwy, lekki i bezpretensjonalny sposób. Poprzez trzy motywy graficzne pokazane zostały różne, bardzo oryginalne sposoby wykorzystania pieniędzy ze stypendium – zakup kilku tysięcy kompotów na stołówce, lekcje języka chińskiego czy kursy weekendowe. Każdy z projektów jest swoistą grą z odbiorcą, opartą na podwójności znaczeniowej obrazów i haseł – okazuje się, że np. wspomniane lekcje chińskiego polegają na ponadprzeciętnej konsumpcji popularnych zupek z makaronem, a dokształcające kursy odbywają się… rikszą po Piotrkowskiej.

Natomiast w maju 2010 r. wystartował wspierany kampanią outdoorową konkurs FreeDOM dla Studenta, w którym „chatą wolną od opłat” nagradzaliśmy najlepsze studenckie filmy zachęcające do studiowania w Łodzi. Do wygrania, poza mieszkaniami opłaconymi na cały rok akademicki, do zdobycia były jednoosobowe pokoje w akademikach, notebook, pralka oraz zmywarka. Filmy zgłoszone we wszystkich edycjach można zobaczyć na kanale „Młodzi w Łodzi” na Youtube.

W kolejnych latach z uwagi na ograniczenia budżetowe skupiliśmy się na promocji poszczególnych inicjatyw programu Młodzi w Łodzi. Dopiero na przełomie maja i czerwca 2012 r. odbyła się ogólnopolska kampania promocyjna zachęcająca do studiowania w Łodzi. Ideą kampanii była promocja inicjatyw programu Młodzi w Łodzi poprzez pokazanie niezwykle plastycznych historii z życia łódzkiej młodzieży. Poszczególne odsłony przedstawiają: najlepszy scenariusz na wolną chatę – konkurs FreeDOM dla Studenta, stypendia dla młodych od Młodych … w Łodzi, jako świetną alternatywę dla brania kasy od… starych oraz pokazują, że można studiować różne kierunki, ale … „wszędzie dobrze, ale w Łodzi najlepiej”. Głównymi bohaterami kampanii są trzy postacie – Magda, Marcin i Piotr. Wypisz wymaluj wzorcowi, a jednocześnie typowi studenci łódzkich uczelni oraz maturzystka – przyszła reżyserka. Ostatnia kampania Młodzi w Łodzi sięgnęła po zupełnie nowe środki artystyczne. Do przedstawienia inicjatyw programu wybrana została kultowa forma komiksu – bliska młodym, jak i samej Łodzi. Autorem wszystkich grafik jest Marcin Podolec – utalentowany rysownik, autor albumów publikowanych m.in. przez wydawnictwo Kultura Gniewu, student łódzkiej Filmówki.

Wszystkie kampanie promocyjne programu Młodzi w Łodzi spotkały się z pozytywnym oddźwiękiem zarówno wśród grupy docelowej, jak i wśród przedstawicieli lokalnych mediów.