„Zwiedzam Łódź zawsze patrząc w górę. Nasze miasto, pełne kamienic, pięknych przykładów architektury, mieszanki kultur, mnogości festiwali i ogromnej powierzchni parkowej kojarzone jest głównie z ulicą Piotrkowską i Manufakturą. Przyjechałam do Łodzi 10 lat temu na studia i zostałam. Nie potrafiłam inaczej”.
Lidia Popławska to „łodzianka z importu”, miasto kocha na tyle, że na studiach organizowała konkursy talentów dla studentów, potem założyła Łódzkie Diamenty gdzie pokazywała młodym łodzianom jak barwne jest ich miasto, udowadniała jak wiele u nas się dzieje.
Cztery i pół roku temu założyła agencję eventową Eventy Diamenty, w której na początku organizowała eventy, z których korzystać mogła lokalna społeczność. Z biegiem czasu organizując eventy w kilkunastu większych miastach Polski dostrzegła pewną prawidłowość. Podczas gdy mieszkańcy tych miast potrafili reklamować swoje miejsce zamieszkania, łodzianie w większości nie potrafią być ambasadorami swojego miasta. Przyjezdni są Łodzią oczarowani, jej mieszkańcy nie bardzo wiedzą jak ją zareklamować.
Chęć zmiany tego zjawiska spowodowała, że dołączyła do Łódzkiej Organizacji Turystycznej, a chwilę po tym stworzyła dla klienta biznesowego scenariusz eventowy pod nazwą Lądowanie na Ziemi Obiecanej.
Już niedługo w ramach akcji urodzinowej agencji, ze scenariusza skorzystać będą mogli młodzi łodzianie.
Scenariusz Lądowanie na Ziemi Obiecanej to pomysł na promocję Łodzi jako kierunku turystyki biznesowej, to dynamiczna i oryginalna forma zwiedzania Łodzi w fabrykancko-filmowym klimacie. Scenariusz koresponduje z charakterem miasta i dostarcza mnóstwa rozrywki.
Na samym początku grupę wita fabrykant, z którym wyruszamy w podróż do jego siedziby pięknym, zabytkowym trambusem. W ramach scenariusza udajemy się na wycieczkę po pięknej Łodzi, m.in. do dzielnicy Księży Młyn. Podczas eventu aktorzy zabierają grupę w świat fabrykanckich kolacji, opowieści, interesów. Panowie rywalizuj i wymieniają się uszczypliwościami co ubarwia konwencję.
Scenariusz okraszony jest pokazem filmu ukazującym niebywały rozwój miasta, grą w łódzkie koło fortuny, moderowanym networkingiem. Nie zabraknie muzyki na żywo a wisienką na torcie jest mini-spektakl taneczny. Goście przyjęci zostają na kolację i degustację lokalnego piwa bądź nalewek. Wszyscy spędzają czas tak jak mieli w zwyczaju fabrykanci łódzcy.
Wszystkie pomysły na eventy w Łodzi mają na celu ukazanie potencjału miasta. Czy marzenie aby łodzianie nauczyli się być ambasadorami swojego miasta jest możliwe do realizacji? Jak uważacie?
Więcej o scenariuszu przeczytać można na https://travel.uml.lodz.pl/convention/poza-konferencja/ladowanie-na-ziemi-obiecanej/
oraz na www.eventydiamenty.pl
Źródło: Lidia Popławska, Eventy Diamenty