„KREATYWNOŚĆ JĘZYKOWA W KOMUNIKACJI INTERNETOWEJ”

Ogólnopolska studencko-doktorancka konferencja naukowa
„KREATYWNOŚĆ JĘZYKOWA
W KOMUNIKACJI INTERNETOWEJ”

Organizowana przez Koło Naukowe Językoznawców

działające przy Zakładzie Współczesnego Języka Polskiego

Łódź, 20–21 marca 2018 r.

Wydział Filologiczny UŁ, ul. Pomorska 171/173

Program obrad

Komitet naukowy:

dr Katarzyna Burska

dr Bartłomiej Cieśla

Sekretarze konferencji:

mgr Magdalena Nowakowska

Martyna Rzeźnik

Wtorek, 20 marca 2018

9.00–9.30Rejestracja uczestników (parter Wydziału Filologicznego)
Obrady plenarne s. 1.17
moderator: prof. UŁ dr hab. Barbara Kudra
9.30–9.50Uroczyste rozpoczęcie obrad
9.50–10.10mgr Magdalena Wójtowicz (Uniwersytet Gdański), Facebook jako współczesne narzędzie komunikacji i kreatywności językowej
10.10–10.30mgr Justyna Jedlikowska (Uniwersytet im. J. Kochanowskiego), O kreatywnym wykorzystaniu narzędzi internetowych w badaniu tekstów polskich konstytucji
10.30–10.50mgr Justyna Groblińska (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność językowa we włoskiej komunikacji internetowej z punktu widzenia nierodzimego użytkownika języka – uproszczone czy zaszyfrowane komunikaty?
10.50–11.10dyskusja
11.10–11.40przerwa kawowa
Sekcja A s. 2.05Sekcja B s. 2.18
moderator: dr Katarzyna Burskamoderator: dr Bartłomiej Cieśla
11.40–12.00Beata Kacperska (Uniwersytet Łódzki), Medialne rozmowy sportowców w programie Igłą szyte – analiza językowo-komunikacyjnaInes Załęska (Akademia im. J. Długosza w Częstochowie), Reklama na wagę złota, czyli o trikach marketingowych supermarketów
12.00–12.20Paweł Nowak (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie), Co na torcie? Wisienka czy truskawka…mgr Anna Kiryjow (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), LOL xd – PR uczelni w mediach społecznościowych
12.20–12.40Ewa Balicka (Uniwersytet Warszawski), Piłkarze ręczni, szczypiorniści czy ręczniacy? – o kreatywności słowotwórczej w wypowiedziach o sporcie (na podstawie forów internetowych)Milena Le Viet (Szkoła Filmowa w Łodzi), Kreatywność językowa w social media marketingu
12.40–13.00Michalina Pokorska (Uniwersytet Łódzki), Super Choda zdrowia doda – o kreatywności językowej wpisów zamieszczanych przez Ewę Chodakowską na portalu społecznościowym FacebookAlicja Bartosik, Martyna Walas (Uniwersytet Łódzki), InstaStories, czyli marketing w erze dialogu
13.00–13.20dyskusja
13.20–14.20przerwa obiadowa
moderator: prof. UŁ dr hab. Ewa Szkudlarek-Śmiechowiczmoderator: mgr Magdalena Nowakowska
14.20–14.40mgr Katarzyna Furmaniak (Uniwersytet Gdański), Świat według fikcjoholikaKarolina Błońska (Uniwersytet im. M. Kopernika), Słowackiewicz. Internetowa historia Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego
14.40–15.00Klaudia Gmurczyk (Uniwersytet Warszawski), Słowotwórstwo współczesnych internautów na podstawie wybranych przykładówDominika Kobylska (Uniwersytet Łódzki), Wirtualna biblioteczka jako miejsce spotkań miłośników literatury
15.00–15.20Izabella Tillner (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Potencjał derywacyjny modnego słowa sztos (na przykładzie wypowiedzi internetowych)Agata Szczepanek (Uniwersytet im. J. Kochanowskiego), „Kryminaliści” w sieci. Autorzy powieści kryminalnych i media społecznościowe
15.20–15.40dyskusja
15.40–16.00przerwa kawowa
moderator: dr Agnieszka Wierzbickamoderator: mgr Justyna Groblińska
16.00–16.20Małgorzata Syrek (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność językowa użytkowników jeździeckich forów internetowychmgr Natalia Boczek (Katolicki Uniwersytet Lubelski), Nazwy blogów kulinarnych jako przejaw kreatywności językowej w komunikacji internetowej
16.20–16.40mgr Małgorzata Klauze (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Przejawy kreatywności językowej w komponowaniu określeń wyglądu psów w socjolekcie miłośników psówmgr Aleksandra Kujawiak, Kreatywność językowa a nazwy blogów parentingowych
16.40–17.00Sylwia Folgert (Uniwersytet Gdański), Golden, czyli złotko. Rasy psów w internetowym socjolekcie miłośników zwierząt domowychMarta Kotusiewicz (Uniwersytet Warszawski), Język włoskich i polskich forów internetowych dla mam małych dzieci – analiza kolokacji
17.00–17.20dyskusja
18.00Kolacja w pizzerii

Środa, 21 marca 2018

Sekcja A s. 2.05Sekcja B s. 2.18
moderator: Martyna Rzeźnikmoderator: dr Bartłomiej Cieśla
9.00–9.20mgr Klaudia Chalczyńska (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność językowa Młodych, wykształconych i z wielkich ośrodkówAleksandra Tokarek (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetyki
9.20–9.40mgr Adrianna Zawadzka (Akademia im. J. Długosza w Częstochowie), Kreatywność językowa w Internecie na przykładzie wybranych gier sieciowychmgr Martyna Szczepaniak (Uniwersytet Jagielloński), Kreatywność języka specjalistycznego fandomu
9.40–10.00Beata Jędrzejczak (Uniwersytet Gdański), Nawiązania intertekstualne w sloganach reklamujących polskie marki terytorialne w Interneciedr Katarzyna Burska (Uniwersytet Łódzki), Językowe sposoby prezentowania kolorów na stronach internetowych firm kosmetycznych
10.00–10.20Agnieszka Banach (Uniwersytet Łódzki), Obraz obcokrajowców na podstawie komentarzy na forach internetowychmgr Viktoriia Pisotska (Univerzita Palackého v Olomouci), Metafory smakowe w mediach społecznościowych
10.20–10.40dyskusja
10.40–11.10przerwa kawowa
moderator: mgr Klaudia Chalczyńskamoderator: dr Katarzyna Burska
11.10–11.30mgr Magdalena Wołoszyn (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Słowo i obraz – kody różne czy komplementarne? (na przykładzie memów internetowych)mgr Weronika Kortas (Uniwersytet im. M. Kopernika), #hashtag musi być!
11.30–11.50Adrianna Walkowska (Uniwersytet Łódzki), Twórczość Pawła Jarońskiego jako przejaw językowo-graficznej kreatywności w InternecieNatalia Kuchno (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Hasztag – próba typologii
11.50–12.10Alicja Kiełczewska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej – od emotikonów po GIF-yRaissa Ellis (Uniwersytet Warszawski), Ironia w komunikacji internetowej
12.10–12.30Aleksandra Siemieniuk (Uniwersytet Warszawski), Obraz i słowo – o relacji między tekstem a jego ikoniczną reprezentacjąJustyna Majchrowska (Uniwersytet Rzeszowski), Posty użytkowników portalu Pudelek.pl, czyli o kreatywności językowej w komunikacji internetowej
12.30 –12.50dyskusja
moderator: dr hab. Katarzyna Jachimowskamoderator: mgr Anna Biel
12.50–13.10Martyna Rzeźnik (Uniwersytet Łódzki), Rozrywka z nauką w tle – vlogi edukacyjne na YouTubeDawid Kobylański (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Portal Facebook jako miejsce funkcjonowania współczesnego folkloru
13.10–13.30mgr Magdalena Grzybowska (Uniwersytet Łódzki), Kiezdeutsch – kreatywny multietnolekt niemieckich aglomeracjiAnita Brzyszcz (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Kreatywność leksykalna w zakresie tworzenia form feminatywnych przez użytkowniczki portalu Facebook komentujące najpopularniejsze feministyczne fanpage’e
13.30–13.50Jakub Kaczorowski, Klaudia Petecka, Szymon Zientalak (Uniwersytet Łódzki), Innowacyjność w wewnętrznej komunikacji organizacjimgr Urszula Chwesiuk (Uniwersytet Szczeciński), Formy adresatywne w mediach społecznościowych
13.50–14.10dyskusja, obiad