Konkurs na gadżet kreatywny promujący Łódź

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na gadżet kreatywny promujący Miasto Łódź. Celem konkursu jest stworzenie nowego, kreatywnego gadżetu Łodzi, który przeznaczony będzie zarówno dla mieszkańców Łodzi jak i osób odwiedzających Miasto. Gadżet musi oddawać unikatowy charakter Łodzi oraz odnosić się do nowego logo Łodzi. Cechy, które musi spełniać zaproponowany gadżet to:
– kreatywność i innowacyjność rozwiązania;
– posiadanie wartości użytkowej [funkcjonalnej];
– trwałość, łatwość w przechowywaniu i transporcie;
– wykorzystanie znanych i dostępnych technologii oraz możliwość produkcji masowej gadżetu;
– koszt produkcji jednego egzemplarza – do 30 zł brutto.
– preferowane będą gadżety wykonane z materiałów ekologicznych, których produkcja oparta będzie o formułę sprawiedliwego handlu (Fairtrade)
Termin nadsyłania prac mija dnia 8 maja 2012 r.
Uczestnicy i zgłoszenia
Konkurs ma charakter bezpłatny, otwarty i ogólnopolski. Skierowany jest do wszystkich zainteresowanych osób, a w szczególności do projektantów i studentów kierunków artystycznych z całej Polski.
Zgłoszone prace muszą być pracami autorskimi, wcześniej nienagradzanymi oraz nie produkowanymi.
Zgłoszone prace powinny zawierać:
– projekt gadżetu w formie rysunku wraz z opisem technicznym
– opis właściwości wyrobu wraz z możliwościami / wymogami produkcji
– przykładowy egzemplarz gadżetu – prototyp.
Jury i nagroda
Dla zwycięskiego projektu przewidziana jest nagroda w wysokości 5000 zł brutto, przekazana poprzez zakupienie przez Miasto wybranego projektu (w tym prototypu) wraz z prawami autorskimi i majątkowymi (zgodnie z art.50 „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych”).
Ponadto nagrodzony projekt będzie sygnowany nazwiskiem zwycięzcy, a także zostanie wdrożony do masowej produkcji i wykorzystywany na szeroką skalę podczas promocji Łodzi. Dzięki temu będzie on szansą na zaprezentowanie swojej pracy i zdobycie popularności wśród szerokiego grona odbiorców.
Wyłonienia laureatów i nagrodzonych prac dokona Jury w składzie złożonym ze specjalistów z dziedzin marketingu, reklamy, designu, sztuk plastycznych oraz przedstawiciele Urzędu Miasta Łodzi i Rady Miejskiej w Łodzi. Posiedzenie jury nastąpi w końcu maja 2012.
Materiały dodatkowe
Dodatkowe informacje o konkursie oraz strategii rozwoju i promocji Łodzi:
Regulamin i zarządzenie wprowadzające konkurs: https://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=83&id=28882
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+: https://uml.lodz.pl/miasto/strategia/
Strategia marki i promocji miasta Łódź na lata 2010-2016: https://kreatywna.lodz.pl/page/14,glowne-zalozenia.html
Nowe logo Łodzi: https://kreatywna.lodz.pl/page/19,nowe-logo.html
Kontakt:
Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą
ul. Piotrkowska 87, 90-423 Łódź
tel.: 42 638 44 76
e-mail: logo@uml.lodz.pl
Źródło: Informacje Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ