Konkurs Mazda Design 2018 – reVISION


Spojrzenie za siebie to obowiązek każdego, kto pragnie kształtować przyszłość. Wyrazem takiego podejścia jest znak nieskończoności symbolizujący między innymi wieczne odradzanie się idei oraz łączność tradycji z innowacją.

Tegoroczna, dziewiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2018 organizowana jest pod hasłem reVISION. To zachęta do rewizji sposobu myślenia o współczesnym designie – poszukiwanie nowych znaczeń, czerpanie z odczytywanej na nowo tradycji, łączenie historycznych i nowatorskich metod tworzenia. Dlatego graficznym znakiem konkursu (stworzonym przez grafika – Pawła Miszewskiego) jest symbol nieskończoności namalowany jednym autorskim gestem, oznaczający ciągłość, powtarzalność, odradzanie się idei, innowacyjność czerpiącą z tradycji.

reVISION to również powrót do niektórych elementów tradycyjnych technik produkcji oraz ich połączenie z nowoczesnymi technologiami, czyli praktyki, według których pracują projektanci Mazdy. Bardzo często wprost nawiązują do historii japońskich mistrzów rzemiosła – Takumi i konkretnych rozwiązań czerpanych z rękodzieła, obróbki drewna, metalurgii, a także kaligrafii i tradycyjnej sztuki pracy z papierem – origami.

Aby wziąć udział w konkursie trzeba wykonać zadanie w jednej z trzech kategorii:

Człowiek – zadanie polega na stworzeniu projektu osobistego środka transportu (MJO – Mobilnej Jednostki Osobistej) przeznaczonego do samodzielnego poruszania się po mieście,

Przestrzeń – Zadanie polega na zaprojektowaniu garażu (jego zewnętrznej bryły), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego – Mazda VISION COUPE,

Znak – Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu uniwersalnego znaku promocyjnego (logotypu) lub plakatu promującego ideę: „przedmiotu wykonanego ręcznie” (hand made) lub „w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” (hand touch).

Prace można zgłaszać do 1 maja 2018 roku wyłącznie na stronie www.mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 19 maja 2018 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie podczas Łódź Design Festival.

Źródło: Materiał prasowy Agencja Re:Public