Filmteractive: Marketing w erze wirtualnej rzeczywistości

preview_vr-photo
– W 2016 r. wartość globalnego rynku wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy sięgnie 1 mld dol.
– prognozuje Deloitte. Czy VR to przyszłość marketingu? – 28 i 29 września na to pytanie odpowiedzą światowej sławy eksperci, którzy będą gościć na Filmteractive w Łodzi. Podczas wydarzenia Deloitte Digital
zaprezentuje wyniki swojej współpracy z Oculus i przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch.

Deloitte szacuje, że na światowy rynek trafi w tym roku nawet 10 milionów sztuk gier i 2,5 mln urządzeń VR (o wartości powyżej 30 dol.), a przychody z tego tytułu sięgną odpowiednio 300 i 700 mln dol. Prawdziwą rewolucją mają być Oculus Touch — czyli specjalne kontrolery do wirtualnej rzeczywistości, rozumiejące gesty i ruchy dłonią i zapewniające dzięki temu realistyczne doznania. Wyniki współpracy z przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch na Filmteractive przedstawi organizator wydarzenia – Deloitte Digital.

– Pierwsza wersja gogli Oculus Rift DK1 zainicjowała VR-owy wyścig. To, co pierwotnie miało zrewolucjonizować jedynie świat gier, szybko zostało przejęte przez nowe media i marki, do zintensyfikowania przekazu oraz interakcji z konsumentami. Rynek reklamy ewoluuje pod wpływem wirtualnej rzeczywistości, która znalazła swoje miejsce w również świecie biznesu – mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive, Agency Managing Partner Deloitte Digital. – W konkretnych obszarach potencjał tej technologii ma szansę w pełni rozwinąć się i przynieść realny zysk. Stąd VR stał się jednym z głównych tematów tegorocznej edycji Filmteractive, na którą serdecznie zapraszamy – dodaje Olgierd Cygan.

W specjalnie przygotowanej strefie pojawi się również VR Cinema by Samsung, w którym będzie można zanurzyć się w VR na urządzeniach Samsung Gear.

O możliwościach wykorzystania rzeczywistości wirtualnej we współczesnej komunikacji na Filmteractive będą mówili uznani prelegenci m.in. z Polski, Francji czy Singapuru – twórcy, przedstawiciele globalnych marek, eksperci w dziedzinie nowych mediów oraz przedstawiciele funduszy inwestycyjnych.

Morgan Bouchet – Orange, Director Digital Content & Innovation Head of VR, Francja – uważa, że z krótkoterminowej perspektywy, wirtualna rzeczywistość okazuje się produktem niszowym, dlatego opowie o potencjale VR z perspektywy zastosowania jej na rynku masowym, której konsumenci i firmy muszą spróbować i przeżyć.

Wirtualną rzeczywistość z realiami biznesu skonfrontuje zaś Łukasz Kosuniak – Samsung Electronics, Head of Enterprise Marketing, Polska. Jego zdaniem technologia Virtual Reality, mimo, że opracowana na potrzeby przemysłu rozrywkowego doskonale sprawdza się również w wielu zastosowaniach biznesowych. Na Filmteractive zaprezentuje na podstawie realnych wdrożeń najciekawsze tego typu projekty oraz wskaże te obszary biznesu, gdzie potencjał technologii jest największy.

Nie zabraknie również znanego z wcześniejszych edycji festiwalu kreatywnego duetu Kissinger Twins – Kasi Kiefert i Dawida Marcinkowskiego. Tym razem w swoim interaktywnym i wizualnym poszukiwaniu historii zabiorą nas w podróż od Flasha do VR.

Pomysły na wykorzystanie VR w specjalnie przygotowanej strefie innowacji pokażą również przedstawiciele start-upów.

Szczegóły znajdą Państwo na www.filmteractive.eu

Źródło: Materiał prasowy Deloitte Digital