Coca-Cola i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką pomagają młodym podejmować samodzielne decyzje zawodowe

Ponad 60 proc. dzieci będzie w przyszłości pracować w zawodach, które jeszcze nie powstały – prognozuje Uniwersytet Oksfordzki. Dynamiczny rozwój technologii i rynku pracy stawiają przed młodymi coraz to nowsze wyzwania, na które nie są gotowi. Z tego powodu ich pierwsze wybory zawodowe często są wynikiem przypadku lub efektem rad i nacisków ze strony rodziców, którzy decyzje dotyczące kariery podejmowali wiele lat temu. Kampania edukacyjna #WYBIERAM, prowadzona przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką w partnerstwie z Coca-Cola, ma odpowiedzieć na ten problem. Jej celem jest pomoc młodym Polakom
w podejmowaniu tych trudnych i odpowiedzialnych decyzji, w zgodzie ze sobą i swoimi zainteresowaniami.

Kampania #WYBIERAM jest kierowana do młodych osób w wieku 15-29 lat i jest częścią globalnej inicjatywy Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY. Firma mówi w niej, jak odpowiada na wyzwania współczesnego świata – problemy społeczne dotyczące aktywizacji zawodowej młodych oraz kobiet, a także wyzwania środowiskowe. Na potrzeby kampanii #WYBIERAM powstał dedykowany spot, który w sugestywny sposób pokazuje historie czworga młodych ludzi. Podkreśla on, jak źle oraz nienaturalnie czują się młodzi w zawodach wybranych przez innych, a jak dobrze w tych, które pozwalają im realizować własne pasje, takie jak taniec czy gotowanie.

Kampania podkreśla, jak ważne jest świadome podejmowanie decyzji zawodowych. Pokazuje też, że nie ma zawodów ani dobrych, ani złych, a najważniejsze jest, by w pracy robić to, co przynosi spełnienie. Spot kampanii #WYBIERAM kończy się wezwaniem „Wybieraj świadomie, kim chcesz być” i kieruje młodych na dedykowaną platformę YEP (yep.academy), prowadzoną przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką przy wsparciu Coca-Cola. YEP.Academy to kompleksowy program dla młodych osób, który oferuje testy predyspozycji zawodowych, kalkulatory płac, obszerną bazę ofert stażów i pracy oraz ciekawych wydarzeń z całej Polski, a także liczne artykuły i porady.

Co ważne, platforma jest na bieżąco aktualizowana i poszerzana o kolejne elementy i materiały. Na jesień planowane jest uruchomienie kolejnych narzędzi.
– Nasz program dla młodych cieszy się dużym powodzeniem. W zaledwie kilka miesięcy działalności platformy YEP odnotowaliśmy 300 000 użytkowników. W tym czasie ponad 100 000 osób wykonało testy profilowania. Natomiast tuż po starcie kampanii #WYBIERAM odnotowaliśmy ponad 35 000 nowych użytkowników platformy. To pokazuje, że młodym brak narzędzi oraz wiedzy, jak planować i realizować swoją ścieżkę zawodową – mówi Anna Solarek, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.

– Podejmowane przez nas inicjatywy, takie jak program YEP, a także najnowsza kampania #WYBIERAM, zapewniają młodym wartościowe narzędzia i wsparcie. Dają im także poczucie, że w tym dynamicznie zmieniającym się świecie, nie są pozostawieni samym sobie ani skazani na realizowanie cudzych ambicji, np. rodziców, których rady mogą odstawiać od współczesnych realiów – dodaje Solarek.
Młodzi, którzy chcieliby sprawdzić, jak w praktyce wygląda praca na danym stanowisku, mogą wziąć też udział w organizowanym przez Coca-Cola programie mentoringowym. Oferuje on unikalną możliwość skorzystania z wiedzy pracowników Coca-Cola, poznania ścieżki zawodowej w wybranym obszarze oraz zasięgnięcia porad od doświadczonych osób. Do tej pory odbyło się blisko 100 spotkań w ramach programu mentoringowego. Dla młodych dostępny jest także job shadowing. Umożliwia on towarzyszenie pracownikowi Coca-Cola w trakcie dnia pracy, dzięki czemu osoba szkoląca się może zobaczyć, jak wygląda praca na danym stanowisku. Wszystkie te świadczenia realizowane są w ramach programu YEP.

O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:

System firm Coca‑Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca‑Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca‑Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca‑Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca‑Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca‑Cola HBC Polska to oddział Coca‑Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca‑Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca‑Cola, Coca‑Cola Zero Cukru, Coca‑Cola Cherry Zero Cukru, Coca‑Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój energetyzujący Burn, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Fuzetea. Firmy z systemu Coca‑Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 015 osób. Od 2012 r. firmy zainwestowały w Polsce 728 mln zł. 92% produktów Coca‑Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 74% każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Coli w Polsce zostaje w kraju.

Źródło: Materiał prasowy FleishmanHillard