Biznes XXI wieku-Uniwersytet Łódzki zaprasza na wykład ekspercki

Jaka jest tajemnica Starbucks i mBanku – gigantów sukcesu? Co to jest branding emocjonalny i dlaczego „Nowy Dzień”, tak pielęgnowane dziecko Agory, poniósł porażkę mimo zainwestowania w jego promocję 35 mln?
Wykład Roberta Kozielskiego, wybitnego specjalisty marketingu, o zasadach konkurowania biznesu w XXI wieku organizowany jest w ramach programu „Uniwersytet Łódzki dla pracodawców”. Spotkania wybitnych ekspertów łódzkiej uczelni z przedsiębiorcami odbywają się cyklicznie.
Rynek nie dla wszystkich
22 lutego 2011 roku na Wydziale Zarządzania łódzkiej uczelni odbędzie się wykład ekspercki pt. „Źródła sukcesu firm na rynku, czyli jak nowa gospodarka zmienia zasady konkurowania w XXI wieku?”. Wykład poprowadzi profesor Robert Kozielski, ekspert i wybitny specjalista w strategiach rynkowych przedsiębiorstw, analizach strategicznych i ocenie efektywności działań marketingowych. Warsztat skierowany jest do prezesów firm będących Partnerem Innowacyjnej Edukacji Uniwersytetu Łódzkiego oraz wszystkich praktyków biznesu z regionu.
Tematy, które będą poruszane na spotkaniu naukowców z przedsiębiorcami, to między innymi case study sukcesu rynkowego światowych gigantów takich jak Starbucks, Sphinx, mBank, czy RMF FM oraz charakterystyka nowych koncepcji prowadzenia biznesu. Okazuje się, że masowa indywidualizacja, branding emocjonalny, marketing partyzancki i ekonomia doświadczeń to czynniki rewolucyjnych zmian w środowisku biznesowym. Dlatego niektóre marki zwyczajnie nie zdobywają rynku, inne zaś bezkonkurencyjnie nim rządzą. To odpowiedź na pytanie, dlaczego „Nowy Dzień” wprowadzony przez Agorę zniknął po niespełna czterech miesiącach obecności na rynku, a gazeta codzienna „Dziennik” weszła do ścisłej czołówki najlepiej sprzedawanych gazet w Polsce.
Nie oglądaj się na konkurencję – czyżby biznes XXI wieku obalał myśl Henry’ego Forda?
Naukowcy – praktycy w biznesie
Wykład profesora Kozielskiego jest już trzecim z kolei spotkaniem eksperta z szefami i menedżerami wiodących firm w regionie. Inaugurujący wykład dla partnerów z biznesu dotyczący stosunków prawnych między przedsiębiorcami a urzędem skarbowym wygłosił Rektor UŁ Profesor Włodzimierz Nykiel. Inspirujący wykład wygłosił również profesor Maciej Zalewski, światowej sławy ekspert w dziedzinie ekohydrologii stosowanej. „Badania naukowe podnoszą efektywność biznesu” to główna teza profesora Zalewskiego. – Podejmowanie wspólnych projektów z praktykami biznesu jest kluczem do rozwoju gospodarki. Jedynie ścisła współpraca nauki i biznesu jest szansą na podejmowanie innowacyjnych działań i wyjście polskiej innowacyjności z cienia – podkreśla dr Maciej Kozakiewicz, pełnomocnik rektora ds. współpracy z pracodawcami.
Wykłady ekspertów mają charakter regularnych spotkań z przedstawicielami biznesu. Ich celem jest pokazanie, że każda dziedzina nauki ma ogromny potencjał badawczy, który znajdzie swoje zastosowanie w polskiej gospodarce. Tylko rozwiązania, które można realnie zastosować w przemyśle, są innowacyjne. Naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego jako praktycy w biznesie podkreślają, że badania naukowe są jego integralną częścią i głównym czynnikiem sukcesu rynkowego.
Program „Uniwersytet Łódzki dla pracodawców”
Program Uniwersytetu Łódzkiego skierowany do pracodawców spaja ofertę dla firm partnerskich, inwestujących w rozwój uczelni. Najbardziej zaszczytną formą współpracy jest tytuł Partnera Innowacyjnej Edukacji, który wiąże się z zasilaniem Funduszu Innowacyjnej Edukacji. To inicjatywa efektywnie wspierająca lokalny biznes. Przedsiębiorcom z regionu daje możliwość wykorzystywania uniwersyteckich badań na potrzeby rynkowe, a także współpracy z wykwalifikowaną kadrą akademicką. Wspólne działania uczelni i biznesu zapewniają firmom również łatwy dostęp do najlepszych absolwentów oraz transfer wiedzy i innowacji do kadry zarządzającej (np. w formie prestiżowych studiów MBA).
Szczegóły na stronie: www.pracodawcy.uni.lodz.pl.
Zapisy: monikapilacik@uni.lodz.pl tel. 42 635 4167, 42 635 4176
Źródło: Informacje Organizatora

Robert Kozielski