Argentyński muzyk o niepełnosprawności

25 lutego (czwartek) 2016 r. o godz. 17:00 w auli A3 Wydziału Filologicznego przy ul. Pomorskiej 171/173 odbędzie się wykład argentyńskiego muzyka eksperymentalnego Alana Courtisa, zatytułowany: „Music&Disability: Inclusive Perspectives//Muzyka i Niepełnosprawność: Perspektywy Integracyjne”.
Spotkanie zorganizował Instytut Anglistyki UŁ

Alan Courtis jest autorem muzycznych projektów integracyjnych dla osób niepełnosprawnych na całym świecie, m. in.: Reynols, Mumbling Wolves, Les Harry’s de l’Hôpital de jour d’Antony, Club Théo Van Gogh, Institut René Thône, Ampliflied Elephants, Electroability Stavanger. Prowadzi warsztaty oraz seminarium z Fundación Artistas Discapacitados na Uniwersytecie Buenos Aires, uczy też w Conservatorio „Astor Piazzolla”.

Muzyk opowie o tym, jak zmiany wynikające z wielości wykorzystywanych źródeł dźwięku, technologii i różnorodności estetycznej wpłynęły na kwestię muzyki i niepełnosprawności. Odpowie na pytanie, czy muzyka tworzona przez osoby z niepełnosprawnością to tylko forma terapii, czy należy wymagać od jej autorów artyzmu? Czy fałszowanie to też rodzaj ekspresji, a na instrumencie można grać na różne sposoby? Czy istnieją specjalne rodzaje oprogramowania komputerowego pozwalającego połączyć muzykę i niepełnosprawność? Czy to prawda, że najbardziej utalentowani muzycy w historii posiadali różnego rodzaju niepełnosprawności i jaką rolę w odbiorze muzyki pełni publiczność.

Wykładowi będzie towarzyszyć pokaz materiałów filmowych i dźwiękowych nagranych podczas realizacji projektów, w których uczestniczyły osoby niepełnosprawne z całego świata.

Wykład będzie tłumaczony na język polski.

Źródło: Informacje Rzecznika Prasowego Uniwersytetu Łódzkiego

acourtis